Μια εικονογράφηση της οικογένειας VW Bulli.

VW Bus - Ιστορία

75 χρόνια VW Bus - Ένας θρύλος πάνω σε 4 τροχούς

Το VW Bus ή Bulli, όπως το αποκαλούν χαϊδευτικά, είναι εδώ και  χρόνια ένας πολύπλευρος σύντροφος σε σχεδόν όλες τις καταστάσεις της ζωής. Από το πρώτο Transporter to 1950 μέχρι το Caravelle και το California, έως και τα μοντέρνα μοντέλα, όπως είναι το τρέχον Multivan και το ID. Buzz, το Bulli έχει συνοδεύσει γενιές και γενιές. Με τη μοναδική του γοητεία και την ακούραστη χρήση, έχει κατακτήσει τις καρδιές των οπαδών των αυτοκινήτων παγκοσμίως, είτε ως οικογενειακό όχημα, Camper ή ως επαγγελματικό όχημα, όπως το βαν και φορτηγό με ανοιχτή καρότσα. Το Bulli είναι κάτι παραπάνω από αυτοκίνητο, είναι αίσθηση ζωής. Στο VW Bus, ο δρόμος είναι ο στόχος. Με το ID. Buzz ξεκινάει το 2022 μια νέα εποχή κινητικότητας: ψηφιακή, ηλεκτρική και προσανατολισμένη στο μέλλον. Όμως, και μελλοντικά το Bulli έχει να γράψει πολλές ιστορίες ακόμα.

Από το 2024 - Τα καινούργια μοντέλα  California, Transporter και Caravelle

Περισσότερη ελευθερία, ευελιξία και άνεση στην οδήγηση. Η τρέχουσα γενιά των VW Bus: το καινούργιο California με βάση το Multivan παραμένει το σύμβολο για ζωή με βαν και περιπέτεια. Με πρωτοποριακό σχεδιασμό τών χώρων, ευέλικτων μονών καθισμάτων και συρόμενων θυρών αμφίπλευρα, συνδυάζει την κινητικότητα στο κάμπινγκ με την καθημερινή άνεση. Ιδανικό για μακρινά ταξίδια και δουλειά. Για τις πραγματικά απαιτητικές εργασίες, το καινούργιο Transporter van διαθέτει αυξημένο ωφέλιμο φορτίο, μεγαλύτεροχώρο αποσκευών και μεγάλη ποικιλία εκδόσεων. Είτε με Diesel, είτε με Plug in Hybrid ή πλήρως ηλεκτρικό, προσαρμόζεται ποικιλοτρόπως στις απαιτήσεις σας και φέρνει περισσότερη ισχύ για τους επαγγελματίες. Στη μεταφορά επιβατών, το καινούργιο Caravelle θέτει πρότυπα: η γενναιόδωρη αίσθηση χώρου, το πρώτης τάξεως Infotainment και η κορυφαία άνεση ενθουσιάζουν επιβάτες και οδηγούς.

Περισσότερα για το California

Περισσότερα για το Transporter

Περισσότερα για το Caravelle

Freisteller VW ID. Buzz.

Από το 2022 – Το ID. Buzz

Πορεία προς το μέλλον: η Volkswagen ηλεκτροδοτεί ένα είδωλο, το Bulli. Το ID. Buzz είναι το πρώτο βαν της μάρκας, το οποίο σχεδιάστηκε από την αρχή ως αμιγώς ηλεκτρικό. Ο σχεδιασμός του στηρίζεται στους θρυλικούς προκατόχους του και παραμένει εν τούτοις μοναδικό: με σύγχρονες αναλογίες, έξυπνα χαρακτηριστικά και πρωτοποριακό σχεδιασμό φωτισμού. Με γενναιόδωρη αίσθηση χώρων, ενθουσιάζει ταυτοχρόνως επιβάτες και λάτρεις της περιπέτειας. Ευέλικτο στην πόλη, με περιβαλλοντική συνείδηση και ως ID. Buzz Cargo ιδανικό για παραδόσεις, αλλά και ισχυρό ως ID. Buzz GTX (ID. Buzz GTX - Συνδευασμένη κατανάλωση ενέργειας: 21,6 – 20,0 kWh/100 km; CO2-εκπομπές συνδυασμένα: 0 γρ/χλμ., CO2-Κατηγορία: A. Πληροφορίες για  κατανάλωση και εκπομπές CO2-σε σειρές ανάλογα με τον επιλεγμένο εξοπλισμό του οχήματος.), με 250 kW/340 PS το πιο ισχυρό Bulli σειράς όλων των εποχών. Πλήρως δικτυωμένο, πλήρως ηλεκτρικό, με πλήρη επανασχεδιασμό.

Freisteller VW Multivan.

Από το 2021 – Το Multivan

Το Bulli για σύγχρονες οικογένειες και επιχειρήσεις: το Multivan παρουσιάζεται με χώρο για έως και 7 άτομα στη νέα έκδοσή του, αλλά το Bulli-DNA δεν αμφιβητείται. Τα ψηφιακά χαρακτηριστικά και η δικτύωση, τα έξυπνα συστήματα υποβοήθησης και τα ευέλικτα, αφαιρούμενα μονά καθίσματα καθιστούν την έβδομη γενιά πιο πολύπλευρη από ποτέ. Ως Multivan eHybrid 4MOTION συνενώνει τα καλύτερα από δύο κόσμους:  ηλεκτρικές, σύντομες διαδρομές δίχως ρύπους, ενώ στις μεγαλύτερες αποστάσεις αναλαμβάνει ο κινητήρας καύσης. Και με τη βοήθεια της τετρακίνησης 4MOTION, η οποία εμπλέκει αυτομάτως τον πλήρως ηλεκτρικό πίσω άξονα,  κατακτά άνετα ακόμα και πιο απαιτητικά εδάφη. Ένα πραγματικό πολυεργαλείο για την καθημερινή ζωή και την περιπέτεια.

Freisteller VW Transporter 6.1 Kastenwagen.

Έτοιμο για την ψηφιακή εποχή. Ως αναβάθμιση του T6, εντυπωσιάζει το Volkswagen T6.1 με το πιο έντονα σχεδιασμένο μπροστινό του μέρος: στενότεροι προβολείς, μεγαλύτερη μάσκα ψυγείου, νέοι προφυλακτήρες, δυναμικό και κυρίαρχο. Το σύγχρονο Infotainment, το προαιρετικό πλήρως ψηφιακό cockpit, τα πρόσθετα συστήματα υποβοήθησης αλλά και η ακριβής ηλεκτρομηχανική διεύθυνση, φροντίζουν για άνετη οδηγική απόλαυση. Οι νέοι κινητήρες TDI προσφέρουν άφθονη ισχύ ενώ οι ρόλοι είναι ξεκάθαρα μοιρασμένοι: το Multivan παραμένει το έξυπνο  Lifestyle-Allrounder, το Transporter λάμπει ως εργαζόμενος επαγγελματίας και ως βάση για το California.

Freisteller VW T6.

Μια φυσική συνέχεια στην εξέλιξη: το Volkswagen T6 κτίζει πάνω στα δοκιμασμένα θεμέλια του T5 και θέτει νέα πρότυπα. Ένα αναθεωρημένο μπροστινό μέρος με πιο φαρδείς προβολείς, νέα σχεδιασμένη μάσκα ψυγείου και οι τροποποιημένοι προφυλακτήρες του χαρίζουν μοντέρνα όψη. Το Bulli πείθει τεχνικά με καινούργιους κινητήρες, έξυπνα συστήματα υποβοήθησης, διορθωμένο Infotainment και ένα για πρώτη φορά προσφερόμενο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το δημοφιλές Multivan ενθουσιάζει με τον ευρύχωρο μεταβαλλόμενο εσωτερικό του χώρο, ιδανικό για οικογένειες, για εργασία και ταξίδια με στυλ και άνεση.

Freisteller VW T5.

Ανεβάζει την ποικιλομορφία του Bulli σε νέο επίπεδο: το Volkswagen T5 προσφέρεται με τρία ύψη οροφής,  πιο κάθετες γραμμές αμαξώματος και περισσότερο χώρο φόρτωσης από ότι ο προκάτοχός του. Τα σασί με μονή και διπλή καμπίνα δίνουν τη δυνατότητα για ειδικές υπερκατασκευές, όπως ανοιχτή καρότσα, φορτηγό-ψυγείο ή ρυμουλκούμενο. Ιδιαίτερα αγαπητά: το κομψό Multivan με έως και 173 kW/235 PS στο V6 3.2 και το California. Το 2009 η σειρά κατασκευής υποβλήθηκε σε λίφτινγκ με πλήρη επανασχεδιασμό του μπροστινού μέρους: καθαρές, οριζόντιες γραμμές χαρίζουν διαχρονική κομψότητα. Είτε ως Transporter, Caravelle ή Camper, το T5 είναι ένα πολύπλευρο Allrounder για σχεδόν κάθε πτυχή ζωής.

Freisteller VW T4.

Σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής: το Volkswagen T4 είναι το πρώτο Bulli με κινητήρα και κίνηση στο εμπρός μέρος. Αυτό επιτρέπει την ύπαρξη μιας επίπεδης επιφάνειας φόρτωσης και νέους χώρους. Τέλη του 1995 υπεβλήθη σε λίφτινγκ με ανασχεδιασμό μπροστινού μέρους. Η γκάμα κινητήρων εκτείνεται από τετρακύλινδρους και πεντακύλινδρους Diesel έως και ισχυρούς βενζινοκινητήρες, από το 1996 με το VR6 (103 kW/140 PS) και από το 2000 με το V6 (150 kW/204 PS) ως κορυφαίο μοντέλο. Είτε με πλαίσιο ως κλειστό βαν, Kombi, φορτηγό με ανοιχτή καρότσα, Caravelle ή Multivan, το T4 λάμπει ως προς τις ποικίλες δυνατότητές του. Στη βάση του συνεχίζει και η δημοφιλής σειρά California την ιστορία της επιτυχίας της και το αναδεικνύει σε cult όχημα.

Freisteller VW T3.

Νέα εξέλιξη του δοκιμασμένου σχεδιασμού με πίσω κινητήρα και κίνηση: μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο από ότι το T2, το VW T3 με αιχμηρό σχεδιασμό και πρωτοποριακή τεχνολογία, φέρνει πνοή φρέσκου αέρα στον κόσμο του Bulli. Ως το πρώτο VW Bus με εντυπωσιακή γκάμα επιλογών κίνησης, από αερόψυκτους και υδρόψυκτους βενζινοκινητήρες έως συγκροτήματα Diesel και Turbodiesel, πείθει με την άφθαρτη στιβαρότητα και πολυμέρεια του. Εκτός αυτού, είναι ιδιαίτερα αγαπητό ως Westfalia-Camper. Από το 1985 βγαίνει το T3 στο Graz και ως syncro με σύστημα τετρακίνησης από τη γραμμή παραγωγής. Ένας έμπιστος συνεργάτης για υπηρεσίες και τους λάτρεις της περιπέτειας.

Freisteller VW T2.

Η δεύτερη γενιά του Bulli αναλαμβάνει τις δοκιμασμένες αρετές του T1: Στιβαρότητα, χώρο και ευελιξία. Ωστόσο, το Transporter μεγαλώνει, λαμβάνει μεγάλες επιφάνειες παραθύρων και ένα μονοκόμματο παρμπρίζ. Καινούργια στοιχεία του είναι μια άνετη καμπίνα οδηγού, βελτιωμένος πίσω άξονας και ισχυρότεροι κινητήρες, έως 51 kW/70 PS από ένα επίπεδο κινητήρα δύο λίτρων. Με το Westfalia Camper, το T2 πραγματοποιεί από το 1968 το όνειρο ενός τροχόσπιτου. Ιδιαιτέρως για τους χίππις και τους ταξιδευτές ανά τον κόσμο γίνεται το σύμβολο της ελευθερίας. Ένας μύθος, ο οποίος συνεχίζει μάλιστα να ζει στη Βραζιλία έως το 2013 ως VW Kombi.

Freisteller VW T1.

Το VW T1,  είδωλο στην ιστορία των επαγγελματικών οχημάτων, ενσαρκώνει όπως κανένα άλλο όχημα το γερμανικό οικονομικό θαύμα. Εμπνευσμένο από το Plattenwagen στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg, η παραγωγή του VW Typ 2 T1 ξεκινάει στις 8. Μαρτίου του 1950. Κινητήρας και τεχνολογία προέρχονται από το σκαθάρι (Beetle), ο αρχικός κινητήρας με ισχύ μόνον 18 kW/25 PS το καθιστά ευέλικτο και αξιόπιστο. Είτε ως κλειστό φορτηγό, Kombi, μικρό βαν, φορτηγό με ανοιχτή καρότσα ή κινητό κατάστημα, το Bulli βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής έως το 1967. Ιδιαιτέρως δημοφιλές: το κομψό ειδικό μοντέλο „Samba“ με έως  23 παράθυρα. Aληθινό κλασσικό αμάξι με cult status.

Το Bulli σε αριθμούς: γεγονότα, τα οποία εμπνέουν

5.580 Mark

Τιμή του Volkswagen Typ 2 1950.

9

Μέγιστος αριθμός καθισμάτων σε ένα VW Bus.

760 kg

Ωφέλιμο φορτίο του πρώτου Bulli.

1956

Έναρξη λειτουργίας του εργοστασίου της Volkswagen-Transporter στο Αννόβερο.

100 Mark

Αξία έκδοσης μετοχής της VW στο πρώτο έτος έκδοσης 1960.

L53

Αριθμός βαφής για κόκκινη βαφής σφράγισης,  μάλλον μια από τις ωραιότερες χρωματικές αποχρώσεις του VW T1.

7

Το πλήθος των διακοπτών και χειριστηρίων στο βασικό εξοπλισμό ταμπλό του T2 Bus 1967.

18 kW/25 PS 

Απόδοση του πρώτου κινητήρα VW Bus 1950.

M113

Κωδικός παραγγελίας για τα παράθυρα Safari, τα αναδιπλούμενα παρμπρίζ του T1.

2

Αριθμός των Van της VW, τα οποία εξήχθησαν στις ΗΠΑ μέσα στο πρώτο έτος 1950.

82 kW/112 PS 

Απόδοση του πιο ισχυρού VW Bus T3 (νερού boxer 2,1 λίτρων).

50° 30’

Γωνία τοποθέτησης του πρώτου κινητήρα Diesel στο VW T3.

7  

Αριθμός γενεών Bulli.

241

Ακριβής ονομασία τύπου του Samba Bus ως εννεαθέσιου.

1969

Woodstock.

250 kW/340 PS

Η υψηλότερη διαθέσιμη απόδοση σειράς στο ID. Buzz GTX  σήμερα (ID. Buzz GTX - Συνδυασμένη κατανάλωση ενέργειας: 21,6 – 20,0 kWh/100 km; CO2-εκπομπές συνδυασμένα: 0 γρ/χλμ,  CO2-Κατηγορία: A. Πληροφορίες γα κατανάλωση και εκπομπές CO2 στις σειρές σε εξάρτηση από τους επιλεγμένους εξοπλισμούς του οχήματος.).

75

Αριθμός ετών κατασκευής του VW Bulli μέχρι σήμερα, περισσότερα από κάθε άλλο επαγγελματικό όχημα συγκριτικά.