Volkswagen News.

Volkswagen News.

  

Ο έξυπνος τρόπος ανάκτησης ενέργειας των ID.3 και ID.4.

Η ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, ή με πιο ευρύ πνεύμα η ανάκτηση ενέργειας όταν το αυτοκίνητο γενικά επιβραδύνει, αυξάνει σημαντικά την αυτονομία οποιουδήποτε ηλεκτρικού οχήματος. Στα νέα Volkswagen ID.3 και ID.4, έχει υιοθετηθεί μια προσέγγιση που στοχεύει στη μέγιστη ενεργειακή απόδοση.

Το ερώτημα είναι απλό και συνάμα δύσκολο: τι πρέπει να συμβεί όταν ο οδηγός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σηκώσει το πόδι από το δεξί πεντάλ; Πρέπει ο ηλεκτροκινητήρας να λειτουργήσει ως γεννήτρια, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική για να φορτίσει τις μπαταρίες ή πρέπει να λειτουργήσει χωρίς να κάνει ανάκτηση ενέργειας, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να ρολάρει και η ορμή του να χρησιμοποιηθεί πλήρως για τον ελεύθερο τροχασμό του;

Οι απαντήσεις στο θεμελιώδες αυτό ερώτημα για μηχανικούς αλλά και οδηγούς ποικίλλουν, ανάλογα με τον κατασκευαστή και το μοντέλο. Μερικά ηλεκτρικά οχήματα ανακτούν πάντα ενέργεια κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε φάσης κίνησης. Στην περίπτωση των ολοκαίνουργιων ηλεκτρικών της μοντέλων, ID.3 και ID.4, η Volkswagen επέλεξε μια διαφορετική, πιο αποτελεσματική στρατηγική: ο ελεύθερος τροχασμός έχει προτεραιότητα επειδή οποιαδήποτε μετατροπή ενέργειας αναπόφευκτα οδηγεί σε απώλειες. Αυτό ισχύει για τη θέση D (Drive), την κύρια λειτουργία του αυτοκινήτου, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα σε κάθε εκκίνηση. Η λειτουργία ελεύθερου τροχασμού (ρολαρίσματος), στην οποία ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού νωρίς, καθιστά την οδήγηση χαλαρή και προβλέψιμη. Εάν ο οδηγός θέλει να επιβραδύνει περισσότερο, πατά το πεντάλ φρένου και ενεργοποιεί έτσι την ανάκτηση ενέργειας φρένων. Για έως περίπου 0,25 g, με άλλα λόγια στην πλειονότητα των καθημερινών ενεργειών πέδησης, ο ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που εκτελεί το φρενάρισμα, ενώ το ηλεκτρικό σερβόφρενο ενεργοποιεί τα μηχανικά φρένα των τροχών μόνο σε καταστάσεις που απαιτούν μεγαλύτερη επιβράδυνση. Η μετάβαση από την πέδηση με τον κινητήρα στο υδραυλικό φρενάρισμα γίνεται σχεδόν απαρατήρητα, χάρη στον εξαιρετικά ακριβή και γρήγορο έλεγχο των συστημάτων κίνησης και πέδησης. Αυτά τα συστήματα διασφαλίζουν επίσης ότι οι πίσω τροχοί, όπου λαμβάνει χώρα ανάκτηση ενέργειας φρένων, έχουν πάντα επαρκή πρόσφυση.

Κάθε μοντέλο της οικογένειας ID. διαθέτει την προγνωστική υποστήριξη Eco Assistance στο βασικό εξοπλισμό. Αυτή αναλύει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου και παρέχει στον οδηγό αποτελεσματική υποστήριξη για αποδοτική και χαλαρή οδήγηση. Μόλις το ID.3 ή το ID.4 πλησιάσει μια ζώνη που απαιτεί αργές ταχύτητες – όπως κατοικημένες περιοχές, διασταυρώσεις ή στροφές – τo Eco Assistance ειδοποιεί τον οδηγό να σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού. Από αυτή τη στιγμή και μετά, το σύστημα διαχειρίζεται το βέλτιστο ρολάρισμα και ανάκτηση ενέργειας χωρίς να χρειάζεται να παρέμβει ο οδηγός. Το αυτοκίνητο αποκρίνεται παρόμοια όταν πλησιάζει ένα προπορευόμενο όχημα που κινείται με χαμηλότερη ταχύτητα.

Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τον διακόπτη επιλογέα τρόπου οδήγησης στα δεξιά του πίνακα οργάνων για να αλλάξει από τη θέση D (Drive) σε θέση B (Brake) και αντίστροφα, ανά πάσα στιγμή. Στη λειτουργία B, τα ID.3 και ID.4 ανακτούν σχεδόν πάντα ενέργεια κατά τη διάρκεια της κίνησης, αλλά όχι μέχρι το όχημα να σταματήσει εντελώς. Το όριο έχει οριστεί στα 0,13 g - αρκετά για σαφώς αισθητή επιβράδυνση, αλλά όχι τόσο ώστε να δώσει τη διακριτική αίσθηση της χρήσης μόνο του πεντάλ γκαζιού για επιτάχυνση και πέδηση του οχήματος, μία λειτουργία γνωστή και ως one-pedal driving ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αυτή ήταν μία σκόπιμη επιλογή της Volkswagen, καθώς θέλει να προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα της πιο χαλαρής και απολαυστικής οδήγησης.

Σε ορισμένα μοντέλα ID., ο οδηγός μπορεί να βασίζεται σε ένα δεύτερο εργαλείο εκτός από τον επιλογέα τρόπου οδήγησης για να επηρεάσει τη λειτουργία μεταξύ ρολαρίσματος και ανάκτησης ενέργειας, μέσω της επιλογής προφίλ οδήγησης (μέρος του σπορ πακέτου Plus). Το προφίλ Sport υποστηρίζει ανάκτηση ενέργειας φρένων - επίσης στη θέση D, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό όπως στο B. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας παίζει επίσης ρόλο: εξυπακούεται πως αν είναι πλήρως φορτισμένη, δεν μπορεί να αποθηκεύσει πια ανακτημένη ενέργεια.

Τα ID.3 και ID.4, με το πρώτο να είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα και το δεύτερο να αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του έτους, είναι τα δύο πρώτα μοντέλα της οικογένειας ηλεκτρικών μοντέλων ID. της Volkswagen. Έξυπνος σχεδιασμός, έντονη προσωπικότητα και καινοτόμες τεχνολογίες, αποτελούν το DNA των ID. μοντέλων. Η Volkswagen θα επενδύσει ένδεκα δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση έως το 2024, ως μέρος της στρατηγικής Transform 2025+.

Νέο κέντρο R&D της Volkswagen για την ηλεκτροκίνηση, στην Κίνα.

Το Volkswagen Group εγκαινίασε ένα νέο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) ειδικά για την ηλεκτροκινητικότητα, στο Hefei, της επαρχίας Anhui, στην Κίνα. Ταυτόχρονα, η κοινοπραξία JAC Volkswagen μετονομάστηκε σε Volkswagen Anhui, με τη Volkswagen να επενδύει ένα δισεκατομμύριο ευρώ, ανεβάζοντας το ποσοστό της στο νέο σχήμα στο 75% και αποκτώντας τον έλεγχο διαχείρισης. Τα μελλοντικά προϊόντα της νέας εταιρείας θα βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (ΜEB) του Group, με σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη με νέα προϊόντα που θα αξιοποιούν παγκόσμιες συνέργειες του Group. Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα αναμένεται να βγει από τη γραμμή παραγωγής της Volkswagen Anhui το 2023.

«Η Volkswagen Anhui είναι μια υπόσχεση για ισχυρότερη ηλεκτροκινητικότητα στην Κίνα. Στα επόμενα τρία χρόνια, μπορούμε να αναμένουμε υπερσύγχρονη παραγωγή βασισμένη στην MEB, μία νέα, πλήρη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων και τεχνολογικές λύσεις από το κέντρο Ε&Α στην Anhui. Η φετινή επένδυση περίπου ενός δισεκατομμυρίου ευρώ επιταχύνει την πρόοδο της Volkswagen Anhui, η οποία θα ενισχύσει το ρόλο της Κίνας στην ηλεκτροκινητικότητα και την ψηφιοποίηση του Volkswagen Group», δήλωσε ο Δρ. Herbert Diess, CEO του Volkswagen Group.

Στο Hefei, η έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων, η διασφάλιση ποιότητας, η δημιουργία και δοκιμές πρωτότυπων έως τη γραμμή παραγωγής, θα ενωθούν σε μία εγκατάσταση που θα καλύπτει ολόκληρη τη βιομηχανική αλυσίδα, με πρόσληψη 500 μηχανικών και σχεδιαστών σε βάθος πενταετίας. Το 2021 θα ξεκινήσει η δεύτερη φάση του μετασχηματισμού της Volkswagen Anhui, με την επέκταση των υποδομών και του εξοπλισμού για τις γραμμές παραγωγής, συν την κατασκευή εργαστηρίου μπαταριών, καθώς και μονάδας δοκιμών οχημάτων και εξαρτημάτων. Το εργοστάσιο πλήρους κλίμακας για ηλεκτρικά οχήματα, με μέγιστη παραγωγική ικανότητα 350.000 μονάδες ετησίως, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2022, με το πρώτο μοντέλο να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής το 2023.

Από τη δημιουργία της JAC Volkswagen το 2017, η Volkswagen έχει αναπτύξει έντονα το τοπικό οικοσύστημα των κατασκευαστών και προμηθευτών της Anhui, που ειδικεύονται στην ηλεκτροκίνηση. Για παράδειγμα, η Volkswagen απέκτησε πρόσφατα ένα στρατηγικό μερίδιο στη Gotion, τον προμηθευτή μπαταριών με έδρα στο Hefei. Ένα ευρύτερο πάρκο προμηθευτών κοντά στο εργοστάσιο είναι σε φάση ανάπτυξης ενώ η Volkswagen στοχεύει να δημιουργήσει και έναν ψηφιακό κόμβο στην ευρύτερη περιοχή για να υποστηρίξει την ανάπτυξη τεχνολογίας συνδεσιμότητας και ψηφιακών υπηρεσιών, σε όλο το χαρτοφυλάκιο του Group.

Η Vokswagen καλωσορίζει το μέλλον: head-up display επαυξημένης πραγματικότητας. 

Η Volkswagen παρουσιάζει το νέο head-up display επαυξημένης πραγματικότητας και διασταυρώνει τον εικονικό με τον πραγματικό κόσμο. Το καινοτόμο σύστημα χρησιμοποιεί ειδικά επιλεγμένα σύμβολα και τα προβάλλει δυναμικά στο εξωτερικό πραγματικό περιβάλλον. Η Volkswagen είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως που εισάγει αυτήν την τεχνολογία στην compact κατηγορία και την καθιστά προσιτή σε ευρεία κλίμακα. Αρχικά, το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας θα παρουσιαστεί στα ID.3 και ID.4, τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της Volkswagen. Αν και η νέα τεχνολογία είναι μια πραγματική παγκόσμια καινοτομία, η Volkswagen αποφάσισε να την παρουσιάσει σε ένα μαζικό μοντέλο, συνεχίζοντας τη στρατηγική της να προσφέρει στοιχεία υψηλής τεχνολογίας σε προσιτές τιμές. «Εισάγουμε μια αυθεντική καινοτομία στην ευρεία παραγωγή», λέει ο Frank Welsch, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Εξέλιξη. «Και το κάνουμε όχι με ένα premium μοντέλο, αλλά με τα compact ηλεκτρικά της οικογένειας ID. Η διάθεση πρωτοποριακών τεχνολογιών στο ευρύ κοινό είναι ανέκαθεν μια από τις βασικές προτεραιότητες της Volkswagen». 

Το προηγμένο head-up display επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει σημαντικές πληροφορίες στο παρμπρίζ, σε δύο επίπεδα στον χώρο. Ένα μεγάλο πλαίσιο με διαγώνιο περίπου 1,8 μέτρων, για τις δυναμικές τρισδιάστατες απεικονίσεις, εμφανίζεται σε εικονική απόσταση περίπου 10 μέτρων από τον οδηγό. Οι πληροφορίες από τα συστήματα υποβοήθησης, όπως υποδείξεις πλοήγησης, σημεία εκκίνησης και προορισμοί, εμφανίζονται επίσης σε αυτό, το πιο μακριά εμφανιζόμενο πλαίσιο. Το δεύτερο πλαίσιο είναι δισδιάστατο και βρίσκεται κάτω από το προηγούμενο, με τα δύο να αποτελούν μία ενιαία, ολοκληρωμένη εικόνα στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Αυτό το δεύτερο πλαίσιο δείχνει την ταχύτητα, τα οδικά σήματα και τις υποδείξεις υποβοήθησης και πλοήγησης με στατικά σύμβολα, που μοιάζουν να βρίσκονται περίπου τρία μέτρα μπροστά από τον οδηγό. 

Όλες οι απεικονίσεις τοποθετούνται οπτικά έξω από το όχημα, στον πραγματικό κόσμο, και εμφανίζονται δυναμικά. Όταν το όχημα πλησιάζει σε μια διασταύρωση, όπου πρέπει να στρίψει σύμφωνα με τη διαδρομή του συστήματος πλοήγησης, ο οδηγός βλέπει δύο ενδείξεις: σε πρώτη φάση, μια ειδοποίηση στο επίπεδο του δρόμου και στη συνέχεια τρία βέλη που βρίσκονται στη διασταύρωση. Όσο ο οδηγός πλησιάζει στη διασταύρωση, τόσο μεγαλύτερα γίνονται τα βέλη. Ταυτόχρονα, αρχίζουν να σβήνουν ώστε να προσφέρεται πιο καθαρή ορατότητα στο δρόμο. Κατά την εξέλιξη όλων των απεικονίσεων, η Volkswagen ακολούθησε τη λογική του “Less is more”. Κάτι που διασφαλίζει ότι σε καμία περίπτωση ο οδηγός δεν επιβαρύνεται από περιττές πληροφορίες και δεν του αποσπάται η προσοχή από τον δρόμο. 

Η τεχνολογική καρδιά του head-up display επαυξημένης πραγματικότητας είναι η μονάδα αναπαραγωγής εικόνων (PGU) που βρίσκεται βαθιά μέσα στο ταμπλό. Η οπτική ακτίνα που δημιουργείται από μια ιδιαίτερα φωτεινή οθόνη LCD μεταδίδεται σε δύο επίπεδους καθρέφτες και ειδικοί φακοί διαχωρίζουν τις απεικονίσεις για τα πλαίσια κοντινής και μακρινής απόστασης. Οι δύο καθρέφτες εκτρέπουν την ακτίνα σε έναν μεγάλο, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κοίλο καθρέφτη και από εκεί δημιουργείται η προβολή στο παρμπρίζ. Με αυτό τον τρόπο ο οδηγός βλέπει τα σύμβολα και τις υποδείξεις ρεαλιστικά και τρισδιάστατα, σε απόσταση περίπου 10 μέτρων. 

Οι εικόνες δημιουργούνται από μια μονάδα AR που βρίσκεται σε έναν από τους δύο κεντρικούς υπολογιστές των μοντέλων ID. Αυτή η μονάδα λαμβάνει πληροφορίες από τα δεδομένα της μπροστινής κάμερας, του αισθητήρα ραντάρ και του χάρτη πλοήγησης, για να «τοποθετήσει» σωστά τα σύμβολα στο περιβάλλον. Οι απεικονίσεις που εμφανίζονται στο μακρινό πλαίσιο σταθεροποιούνται σε σχέση με τις κινήσεις του οχήματος και προσαρμόζονται στη γεωμετρία του συστήματος προβολής. 

Το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας περιλαμβάνεται στο πακέτο εξοπλισμού Infotainment Plus, των ID.3 και ID.4, το οποίο προσφέρει μεταξύ άλλων το σύστημα πλοήγησης Discover Pro με οθόνη αφής. 

H Ελληνική Δημοκρατία και το Volkswagen Group θα καταστήσουν την Αστυπάλαια νησί-πρότυπο στην κινητικότητα, με ουδέτερο κλιματικό αποτύπωμα.

Το Volkswagen Group και η Ελληνική Δημοκρατία θα δημιουργήσουν ένα πρωτοποριακό σύστημα κινητικότητας στην Αστυπάλαια. Για το σκοπό αυτό, το τρέχον σύστημα μεταφορών στο νησί θα αντικατασταθεί από την χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας. Μακροπρόθεσμα, η Αστυπάλαια θα καταστεί ένα νησί-πρότυπο για την κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα. Ένα σχετικό Μνημόνιο Συνεργασίας (Memorandum of Understanding) υπεγράφη σήμερα στην Αθήνα και στο Βόλφσμπουργκ, από τον κ. Κωνσταντίνο Φραγκογιάννη, Αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια και τον Dr. Herbert Diess, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Volkswagen Group, αντίστοιχα. Οι νέες υπηρεσίες κινητικότητας, όπως ο διαμοιρασμός ή η κοινή χρήση οχημάτων θα βοηθήσουν στη μείωση και τη βελτιστοποίηση της κυκλοφορίας. Η ενέργεια θα παράγεται κυρίως από τοπικές πηγές πράσινης ενέργειας, όπως η ηλιακή και η αιολική. Το έργο αρχικά θα διαρκέσει έξι χρόνια.

Ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, Πρωθυπουργός της Ελλάδας, δήλωσε: «Πιστεύω ακράδαντα στις συνεργασίες. Οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να επιτύχουν μόνες τους και ο ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί να είναι η απάντηση σε κάθε ερώτημα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η φιλόδοξη προσπάθεια είναι το αποτέλεσμα στενής συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Volkswagen Group. Ένας παγκόσμιος ηγέτης στην αυτοκινητοβιομηχανία που στοχεύει να καταστήσει το στόλο των οχημάτων του και την εταιρεία κλιματικά ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2050, σε συνεργασία μαζί μας, ένα Ευρωπαϊκό Έθνος σε πλήρη μετασχηματισμό.»

Ο Dr. Herbert Diess, Διευθύνων Σύμβουλος του Volkswagen Group, δήλωσε: «Πολιτικοί, επιχειρήσεις και κοινωνία έχουν κοινή ευθύνη για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής. Ο μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι η 100% κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα για όλους. Και το Astypalea Project θα επιδείξει ότι αυτό είναι εφικτό ήδη σήμερα. Η ηλεκτροκινητικότητα και η έξυπνη κινητικότητα θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής, συμβάλλοντας παράλληλα σε ένα μέλλον κλιματικά ουδέτερο ως προς τον άνθρακα»...

Κορυφαία επίδοση για το ID.3: πέντε αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP.

Ένα ονειρικό ξεκίνημα για το ID.3 στην Ελλάδα, με πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, του ανεξάρτητου οργανισμού που εξετάζει και βαθμολογεί κάθε νέο μοντέλο, για την ασφάλεια που παρέχει. Το ολοκαίνουργιο ID.3 πέτυχε την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία, αποσπώντας με χαρακτηριστική ευκολία τα πέντε αστέρια. Το νέο μοντέλο, που βασίζεται στην MEB, τη νέα αρθρωτή πλατφόρμα της Volkswagen που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα, σημείωσε πολύ καλές βαθμολογίες σε όλες τις επιμέρους δοκιμασίες – για την προστασία ενηλίκων επιβατών, παιδιών και ευάλωτων χρηστών του δρόμου, καθώς και για τα συστήματα υποβοήθησης που προσφέρει στον οδηγό. 

«Αυτή είναι μια μεγάλη επιτυχία για ολόκληρη την ομάδα ID.», δήλωσε ο Δρ. Frank Welsch, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen και υπεύθυνος για την Προϊοντική Εξέλιξη. «Για εμάς, το υψηλό επίπεδο ασφάλειας στα οχήματά μας είναι πάντα πολύ σημαντικό και ως εκ τούτου αποτέλεσε βασικό στοιχείο της MEB, ευθύς εξαρχής. Το ID.3 το αποδεικνύει εντυπωσιακά, με τα 5 αστέρια του». 

Η αξιολόγηση της προστασίας των ενηλίκων βασίζεται σε δοκιμασίες όπως η μετωπική και η οπίσθια σύγκρουση καθώς και η πλευρική πρόσκρουση. Με βάση αυτές τις δοκιμές και μια αξιολόγηση των μέτρων που έχουν ληφθεί για την έγκαιρη και ασφαλή διάσωση και απομάκρυνση, το ID.3 πέτυχε ένα επίπεδο προστασίας 87% για τον οδηγό και τους επιβάτες του. Για τα παιδιά, επιτεύχθηκε ένα επίπεδο προστασίας της τάξης του 89%... 

Νέο Golf GTI Clubsport: το πιο ισχυρό Golf GTI όγδοης γενιάς.

Volkswagen παρουσιάζει το νέο Golf GTI Clubsport, ανεβάζει την αδρεναλίνη και γράφει το επόμενο κεφάλαιο της ατελείωτης ιστορίας του Golf. Με 300 ίππους, το Clubsport είναι η ναυαρχίδα της όγδοης γενιάς του Golf GTI, έχοντας 55 PS (41 kW) επιπλέον ισχύ του κλασικού GTI.

Η Volkswagen συνεχίζει την παράδοση των μοντέλων GTI ακόμα πιο υψηλών επιδόσεων με το νέο Golf GTI Clubsport. Το πρώτο Golf GTI Clubsport κυκλοφόρησε το 2016 στα 40α γενέθλια του εμβληματικού σπορ χάτσμπακ και απέδιδε ισχύ 265 PS (195 kW), με δυνατότητα προσωρινής ισχύος 290 PS (213 kW) σε λειτουργία boost. Το ίδιο έτος παρουσιάστηκε το Golf GTI Clubsport S, σε περιορισμένη έκδοση 400 μονάδων, με συνεχή διαθέσιμη ισχύ 310 PS (228 kW). Με το τελευταίο, ο Benjamin Leuchter, οδηγός αγώνων και εργοστασιακός δοκιμαστής της Volkswagen, σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου για προσθιοκίνητα αυτοκίνητα στο Nürburgring Nordschleife, το Μάιο του 2016, με χρόνο 07:49:21 λεπτά. Το νέο Golf GTI Clubsport που κυκλοφορεί σήμερα τοποθετείται μεταξύ του πρώτου Clubsport και του Clubsport S, με ισχύ 300 PS. Η τεχνική πρόοδος που ενσωματώνεται στο όχημα το κάνει να ξεχωρίζει, καθιστώντας το ένα από τα καλύτερα σπορ προσθιοκίνητα αυτοκίνητα στον κόσμο.

Το νέο Golf GTI Clubsport διαθέτει κινητήρα TSI EA888 evo4 – ο προκάτοχός του ήταν εξοπλισμένος με EA888 evo3 – και προσφέρει ακόμα πιο ακριβή απόκριση και καλύτερες επιδόσεις. Το κινητήριο σύστημα έχει αναδιαμορφωθεί πλήρως και διαθέτει σημαντικές βελτιώσεις: στο κλασικό νέο GTI των 245 PS, το νέο σύστημα Vehicle Dynamics Manager ήδη ελέγχει τα ηλεκτρονικά μπλοκέ διαφορικά (XDS) και τις πλευρικές δυνάμεις του προαιρετικού προσαρμοζόμενου ελέγχου πλαισίου (adaptive chassis control - DCC)...

Λίγο πριν το Golf GTI Mk8: αναδρομή στις επτά πρώτες γενιές Golf GTI.

Η όγδοη γενιά του Golf GTI οφείλει μεγάλο ποσοστό της λάμψης της σε ένα εξίσου ένδοξο παρελθόν. Η έκδοση GTI έχει γράψει το δικό της κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης, αντίστοιχο με αυτό του απλού Golf, που δημιούργησε μία ολόκληρη κατηγορία. Στις πρώτες επτά γενιές του, από το 1976 μέχρι σήμερα, το Volkswagen Golf GTI έχει καταγράψει περισσότερες από 2,3 εκατομμύρια πωλήσεις.

Golf GTI Mk1 – 1976

Σχεδόν ταυτόχρονα με την παρουσίαση του Golf πρώτης γενιάς, το 1974, κάποιοι εργαζόμενοι της Volkswagen στο Wolfsburg, συμπεριλαμβανομένου του Anton Konrad, τότε επικεφαλής Τύπου της μάρκας, συνέταξαν ένα μυστικό σχέδιο για την ανάπτυξη μιας σπορ έκδοσης του Golf. Δεν υπήρχε επίσημη εντολή για την ανάπτυξη ενός “Sport Golf”, αλλά ο Hermann Hablitzel, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Τεχνολογία, εξασφάλισε ότι το έργο πήρε αρχική έγκριση. Εμφανίστηκαν κάποια πρωτότυπα, ανάμεσά τους ένα Golf με κινητήρα με καρμπυρατέρ με ισχύ 100 PS. Στις αρχές Μαρτίου 1975, ο Hablitzel παρουσίασε επίσημα το πρόγραμμα Sport Golf στον Toni Schmücker, Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, ο οποίος έδωσε το πράσινο φως. Ως αποτέλεσμα, το Sport Golf απόκτησε κωδικό ανάπτυξης μοντέλου, EA195. Πλέον, υπήρχε ένα πρόγραμμα - και φιλόδοξο μάλιστα! Το όχημα προγραμματίστηκε να κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου (IAA) στη Φρανκφούρτη, το Σεπτέμβριο και έτσι το έργο επιταχύνθηκε. Το EA195 έκανε ένα κρίσιμο βήμα προς τα εμπρός όταν τελικά συνδυάστηκε με τη σωστή μονάδα ισχύος - έναν κινητήρα ψεκασμού με ισχύ 110 PS. Ωστόσο, το Sport Golf δεν είχε καν όνομα. Οι προτάσεις που συζητήθηκαν περιλάμβαναν τα TS και GTS. Αλλά επικράτησε η ονομασία GTI. Ταυτόχρονα, ο επικεφαλής σχεδιαστής Herbert Schäfer - ένας φανατικός παίκτης γκολφ –επανεφηύρε τη λαβή του μοχλού ταχυτήτων του μοντέλου, με την απλή τοποθέτηση μιας μπάλας γκολφ στο μοχλό ταχυτήτων του GTI...

Το νέο all-electric ID.3 στο Golden Hall.

Η Volkswagen παρουσιάζει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό, το ολοκαίνουργιο απόλυτα καινοτόμο και πρωτοποριακό ID.3 στο Golden Hall. Από το Σάββατο 03 Οκτωβρίου, σε έναν μοναδικό high end εμπορικό χώρο, παρέχεται η δυνατότητα στους επισκέπτες να γνωρίσουν από κοντά το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας. Το νέο all-electric ID.3 ήδη από την πρώτη ημέρα προβολής του, κερδίζει το ενδιαφέρον των επισκεπτών κατά την είσοδό τους στο εμπορικό κέντρο. 

Σε ένα ειδικά διαμορφωμένο, υπερυψωμένο και πλήρως ανανεωμένο stage, δεσπόζει επιβλητικά το νέο μας μοντέλο. H 3d κατασκευή με το λογότυπο του ID.3 στο μπροστινό μέρος σε συνδυασμό με το εντυπωσιακό Makena turquoise χρώμα του αυτοκινήτου, έχουν αποτελέσει τα βασικά στοιχεία που κυριαρχούν και χαρακτηρίζουν το σημείο προβολής. Παράλληλα, ειδικές κατασκευές φωτισμού, πλαισιώνουν περιμετρικά το stand ώστε να αναδειχθεί ο πρωταγωνιστικός ρόλος του νέου ID.3. Ακόμα, στο πίσω μέρος του stand και ακριβώς δίπλα στο σημείο φόρτισης του αυτοκινήτου, έχει τοποθετηθεί το επίσημο Wallbox ID. Charger ώστε να πραγματοποιείται εικονική επίδειξη του τρόπου φόρτισης. Oι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν αναλυτικά από έμπειρους promoter για τις εκδόσεις, τον εξοπλισμό, τα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και την προτεινόμενη λιανική τιμή του μοντέλου σε κάθε έκδοση ID.3 1st, Plus και Max μαζί με την κρατική επιδότηση. 

Τέλος, στο υπόγειο parking του Golden Hall, μια mini έκθεση δίνει μια πρόγευση του ID.3 παρουσιάζοντας το νέο μοντέλο σε 3 διαφορετικούς χρωματισμούς, Grey Moonstone, White Glacier και Grey Manganese. Η προβολή του ID.3 στο εμπορικό κέντρο θα διαρκέσει έως τέλος Δεκεμβρίου.

Το ID.3 σε μαραθώνιο αντοχής και ευχρηστίας 20.000 χιλιομέτρων. 

Το ID.3 είναι κάθε άλλο παρά ένα φουτουριστικό μοντέλο, διεκδικεί ήδη παγκοσμίως τη θέση του στους δρόμους, ως ένα καθημερινό αυτοκίνητο με μεγάλη ευχρηστία. Κάτι τέτοιο καλείται να αποδείξει με μία συνεχή, δίμηνη συμβίωση με το πρωτοποριακό μοντέλο, ο Rainer Zietlow. Η Volkswagen συνεργάζεται συχνά με το διάσημο Γερμανό οδηγό μεγάλων αποστάσεων και αγώνων αντοχής, κάτοχο πολλών παγκόσμιων ρεκόρ. Μάλιστα ήταν αυτός, που είχε οδηγήσει το νέο Touareg – ακόμα καμουφλαρισμένο τότε – από τη Μπρατισλάβα στο Πεκίνο, για την παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου, πριν δύο χρόνια.

Οι αποστολές του Zietlow τον έχουν φέρει σε 130 συνολικά χώρες του πλανήτη, αυτή τη φορά όμως δεν θα αφήσει καν τα σύνορα της πατρίδας του. Με συνοδηγό το Dominic Brüner, οδηγούν ήδη το νέο ID.3 Pro με μπαταρία 77 kWh, σε μία μαραθώνια περιοδεία, μήκους περίπου 20.000 χιλιομέτρων και διάρκειας δύο μηνών, σε όλη τη Γερμανία. Η επαναφόρτιση του αυτοκίνητου γίνεται με ηλεκτρική ενέργεια που έχει παραχθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Οι εμπειρίες του πληρώματος, δημοσιεύονται σε καθημερινή βάση στο διαδίκτυο, στη διεύθυνση http://www.id3-deutschlandtour.com/ ...