Το VW T1 Raupenfuchs ανεβαίνει μια χιονισμένη πλαγιά.

T1 Raupenfuchs: το Bulli που κατακτά τα βουνά

T1 Raupen-Fuchs: όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο στόχο

Πίσω όψη του VW T1 Raupenfuchs,  καθώς αφήνει πίσω του ένα ίχνος ‘κάμπιας’ στο χιόνι.

Μέσα από το βαθύ χιόνι, ανεβαίνοντας την πλαγιά σαν κατσίκα του βουνού και αυτό με ένα Bulli; Ακούγεται τρελό, αλλά είναι η πραγματικότητα. Το T1 Raupen-Fuchs είναι ίσως μεγαλύτερος καλλιτέχνης στην ορειβασία στην οικογένεια των Bulli.

Από το εργοστάσιο στην ερημιά: το Bulli γίνεται ορειβάτης

Το VW T1 Raupen-Fuchs κινείται σε περιοχή με λόφους.

Η ιστορία του ξεκινά το Μάιο του 1962 στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Ανόβερο. Κατασκευασμένο ως ένα συνηθισμένο T1, έφτασε στην Αυστρία - αλλά εκεί η ζωή του πήρε μια θεαματική τροπή. Ο βιεννέζος μηχανικός της Volkswagen Kurt Kretzner, μάστορας και, σύμφωνα με ιστορικές πηγές, παθιασμένος σκιέρ, είχε ένα όραμα: ένα μεταφορικό όχημα, το οποίο δε μένει ακινητοποιημένο στις χειμωνιάτικες περιοχές των Άλπεων. Πιάνει λοιπόν δουλειά και δημιουργεί ένα ορειβατικό όχημα κορυφαίας κατηγορίας.

Η μετατροπή του Bulli από τον Kretzner διαθέτει τέσσερις άξονες: δύο κατευθυντήριους άξονες μπροστά με διπλά ελαστικά 14 ιντσών με χοντρό πέλμα και ένα διπλό άξονα με κίνηση με αλυσίδα πίσω. Το αποτέλεσμα; Πιθανώς το πιο ικανό off-road Bulli όλων των εποχών. Ένας πραγματικός ορειβάτης, ο οποίος οργώνει το χιόνι, τη λάσπη και τις απότομες πλαγιές με μεγάλη ευκολία.

Τόσο ευέλικτο όσο και ένα αγριοκάτσικο

Το VW T1 Raupenfuchs κατεβαίνει μια πλαγιά.

Παρά τις τεράστιες τροποποιήσεις που υπέστη, το Raupenfuchs παραμένει αξιοθαύμαστα ευέλικτο. Ο κύκλος στροφής του; Μόλις έξι μέτρα, θα μπορούσε σχεδόν να στρίψει επί τόπου. Αυτό καθίσταται εφικτό χάρη στο σύστημα διεύθυνσης διπλού μπροστινού άξονα. Ένα αυτόματο διαφορικό φραγής εξασφαλίζει επίσης ότι δεν κολλάει ακόμα και στο πιο βαθύ χιόνι. Ο κινητήρας μπόξερ 1,5 λίτρων με 31 kW (42 hp) το φέρνει σε μέγιστη ταχύτητα 35 χλμ/ώρα. Δεν είναι σπρίντερ, αλλά όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, τα δίνει όλα!

Η εμφάνιση είναι εξίσου μοναδική όπως κι ο σχεδιασμός: το Pisten Bulli λάμπει σε ματ πορτοκαλί χρώμα, όχι για λόγους εμφάνισης, αλλά για να τραβάει αμέσως τα βλέμματα στο χιόνι. Τραβάει τα βλέμματα, ακόμη και όταν όλα γύρω του είναι λευκά.

Επιστροφή στην οικογένεια Bulli

Μια ματιά στο Cockpit του VW T1 Raupenfuchs.

Στα τέλη του 2018, αυτό το μοναδικό όχημα θα ενταχθεί στη συλλογή κλασικών επαγγελματικών αυτοκινήτων της Volkswagen στο Ανόβερο. Εκεί, οι ειδικοί που ασχολούνται με τα κλασικά αυτοκίνητα, το αποκατέστησαν με πολύ μεράκι στη λεπτομέρεια και του έδωσαν μια νέα βαφή στο αρχικό πορτοκαλί χρώμα του. Σήμερα, το Raupen-Fuchs είναι ένα πραγματικό highlight της συλλογής - και απόδειξη του πόσο πολύπλευρο μπορεί να είναι ένα Bulli.

Είτε ως όχημα μεταφοράς, είτε ως τροχόσπιτο είτε - όπως στην προκείμενη περίπτωση - ως ερπυστριοφόρο όχημα για ακραία off-road χρήση: το Bulli δε γνωρίζει σχεδόν όρια. Και αυτό ακριβώς το καθιστά θρύλο εδώ και 75 χρόνια.