Κοντινό πλάνο ενός μηχανικού αυτοκινήτων, ο οποίος στέκεται κάτω από ένα ανυψωτικό μηχάνημα.

Ρεύμα αντί για βενζίνη: 18χρονος μετατρέπει τον T2 σε ηλεκτρικό

Η Max κάνει το T2 κατάλληλο για το μέλλον

Εμπρός όψη του μετασκευασμένου VW T2 Bulli με πινακίδα αρ. κυκλοφορίας-E.

Ο Max Heermann-Többenotke από το Emsland είναι λάτρης της τεχνολογίας και μηχανικός με αδυναμία στα κλασικά αυτοκίνητα. Το πιο εντυπωσιακό έργο του μέχρι σήμερα; Ως 18χρονος, μετέτρεψε πλήρως ένα VW T2 του 1977 σε ηλεκτροκίνητο όχημα. Δεν ήταν ένα εύκολο εγχείρημα, αλλά για τον Max ήταν κάτι που τον άγγιζε πραγματικά. Το αποτέλεσμα; Ένα ευέλικτο Bulli, με άδεια οδικής κυκλοφορίας, με έξυπνη τεχνολογία και μια μεγάλη μπαταρία, η οποία μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα από το να κινήσει μόνον τον κινητήρα.

Από το παζάρι σε powerbank πάνω σε τροχούς

Λοξή, εναέρια όψη πάνω στο μετασκευασμένο VW T2 Bulli.

Μετά από το πρώτο του έργο, ένα ηλεκτροκίνητο vintage τρακτέρ Porsche, τολμά να ξεκινήσει την επόμενη περιπέτειά του στα τέλη του 2023: τη μετατροπή ενός VW T2. Ο Max το ανακάλυψε σε μια μικρή αγγελία. Το Bulli, κατασκευής 1977, προερχόταν από την πτώχευση μιας εταιρείας αναπαλαίωσης και δεν είχε άδεια κυκλοφορίας, γεγονός που το καθιστούσε πραγματική ευκαιρία. "Καθώς δεν ήταν ακόμη πλήρως συναρμολογημένο, με γλίτωσε από πολλή δουλειά για την αφαίρεση του κινητήρα εσωτερικής καύσης", λέει ο Max. Η τέλεια βάση για το φιλόδοξο σχέδιό του: σε μόλις τρεις μήνες, το Bulli θα επιστρέψει στους δρόμους ηλεκτροκίνητο.

Αλλά ο Max σκέφτεται και πέραν αυτού. Εκτός από το μηχανισμό κίνησης, εξοπλίζει το T2 με έξυπνα έξτρα αξεσουάρ: οικιακές πρίζες, πρόσβαση στο διαδίκτυο, συνδεσιμότητα κινητού τηλεφώνου - και τη δυνατότητα χρήσης του ως κινητού powerbank. "Το βαν είναι πολύ ευέλικτο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε χρειάζεται ηλεκτρική ενέργεια εκτός του δικτύου ηλεκτροδότησης", εξηγεί. Ιδανικό για επισκευές στο χωράφι ή την κατασκευή ενός στεγάστρου σε βοσκότοπο. Χάρη στα αναδιπλούμενα καθίσματα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και για να κοιμηθεί.

Νέα καρδιά, παλαιά γοητεία: το T2 και η εμφάνιση Bulli

Μια ματιά στις μπαταρίες, οι οποίες είναι τοποθετημένες στο χώρο του κινητήρα.

Σε σύγκριση με το ηλεκτροκίνητο τρακτέρ του, η μπαταρία του Bulli είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερη. Με χωρητικότητα γύρω στα 43,5 kWh (επεκτάσιμη) και ισχύ φόρτισης 8 έως 9 kW, ο κινητήρας αποδίδει περίπου 44 kW (60 hp) συνεχώς, και έως 74 kW (100 hp) σε ώρες αιχμής. "Φυσικά, η ισχύς φόρτισης πρέπει να βελτιστοποιηθεί, αλλά δεδομένου ότι ούτως ή άλλως δεν πρόκειται να ταξιδέψετε στην Ευρώπη με αυτό, είναι απολύτως επαρκές εάν θα χρειάζεται τέσσερις έως πέντε ώρες για να φορτίσει. Ή μπορείτε απλώς να παίρνετε το χρόνο σας, όταν ταξιδεύετε", λέει ο Max.

Γιατί ένα T2 συγκεκριμένα; Για τον Max, είναι ξεκάθαρη υπόθεση: "Το T2 απλά μου άρεσε. Το οδηγούσα με κινητήρα εσωτερικής καύσης για αρκετό καιρό, αλλά τα 14 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα είναι φυσικά πολύ πιο ακριβά από ό,τι είναι τώρα με τη την ηλεκτρική ενέργεια από φωτοβολταϊκά. Ηλεκτρικό ή όχι , αυτή η γλυκιά εμφάνιση απλά κάνει το T2 ένα απόλυτο φαβορί". Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος, για τον οποίον ο Max αγαπάει τόσο πολύ αυτό το μοντέλο, ακόμη και χωρίς τον ήχο από κινητήρα μπόξερ.

Ηλεκτρική ενέργεια για τη γεωργία

Ο Max παρέδωσε το ηλεκτρικό λεωφορείο σε μια κτηνοτροφική μονάδα εκτροφής στις αρχές του 2024. Είναι πεπεισμένος για τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης: "Η ηλεκτροκίνηση έχει κι αυτή τη θέση της στη γεωργία, έστω και αν ίσως όχι για τις χορτοκοπτικές μηχανές ή τα μεγάλα τρακτέρ". Αλλά ο Max βλέπει πλεονεκτήματα για μικρότερα μηχανήματα, όπως οι φορτωτές αγροκτημάτων: "Είναι πιο ευχάριστο για τα ζώα και τους εργαζόμενους να εργάζονται με ηλεκτροκινητήρες. Τα μηχανήματα δεν είναι μόνον πιο αθόρυβα, αλλά και χωρίς εκπομπές ρύπων. Είναι μάλιστα πιο οικονομικό, όταν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ηλεκτρική ενέργεια από τη δική σας φωτοβολταϊκή εγκατά­σταση για να φορτίσετε την μπαταρία".

Το ηλεκτρικό T2 του Max δείχνει: με λίγη εφευρετικότητα, τα κλασικά αυτοκίνητα μπορούν να γίνουν κατάλληλα για το μέλλον και μάλιστα μπορεί κανείς να αντλήσει πολλά οφέλη για την καθημερινή ζωή. Ένα T2 με ηλεκτρική κίνηση, το οποίο δεν οδηγείται μόνον, αλλά παρέχει και ηλεκτρική ενέργεια. Έτσι, ο Max απέδειξε ότι φροντίζει για καινοτόμες ιδέες στο δρόμο (και στο χωράφι). Και ποιος ξέρει; Ίσως πολύ σύντομα βγει το επόμενο ηλεκτρικό του project από το εργαστήριό του.