Η αίθουσα παραγωγής του VW Bulli.

T2 Elektro: το Bulli, το οποίο ήδη από χθες σκέφτηκε το αύριο

Bulli με πρωτοποριακό πνεύμα: Ο T2 στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

Ένα βαν χωρίς σχεδόν καθόλου θόρυβο από τον κινητήρα; Σήμερα δεν αποτελεί έκπληξη, αλλά έκανε αίσθηση τη δεκαετία του 1970. Το ηλεκτρικό Transporter Volkswagen T2 ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του - και θεωρείται ο πρόγονος του σύγχρονου ID. Buzz.

Η προέλευση του ηλεκτρικού Bulli

Το μετασκευασμένο ηλεκτρικό Transporter VW T2 περνάει μπροστά από έναν υποσταθμό ηλεκτρικής ενέργειας.

Το 1970, η Volkswagen ιδρύει το τμήμα έρευνας στο Wolfsburg. Στόχος είναι η περαιτέρω και νέα ανάπτυξη στους τομείς των συστημάτων κίνησης, των εκπομπών καυσαερίων κ.λπ. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, η εταιρεία παρουσιάζει το πρώτο πρωτότυπο με ηλεκτρική κίνηση, ένα Τ2 με καρότσα, με τις μπαταρίες να είναι εγκατεστημένες από κάτω. Λίγο αργότερα, ξεκινά η παραγωγή μικρών σειρών, φέρνοντας το ηλεκτρικό Bulli στο δρόμο όχι μόνο ως όχημα με καρότσα, αλλά και ως κλειστό βαν και λεωφορείο. Ένα ορόσημο και η έναρξη ενός πιλοτικού προγράμματος δοκιμών.

Αλλαγή μπαταρίας αντί για ανεφοδιασμό

Το Βερολίνο είναι ένας από τους πρωτοπόρους του έργου. Εκεί μπαίνουν σε εφαρμογή επτά ηλεκτρικά Bullis, μεταξύ των οποίων ένα Τ2 κατασκευασμένο το 1977, το οποίο είναι καταχωρημένο ότι συμμετείχε στις 14 Απριλίου 1978 στις εργασίες για τα αποχετευτικά έργα της Berliner Verkehrsbetriebe. Ιδιαίτερα έξυπνο: στην πόλη έχει δημιουργηθεί ένας σταθμός αλλαγής μπαταριών, όπου οι άδειες μπαταρίες μπορούν να αντικατασταθούν με πλήρεις σε μόλις πέντε λεπτά. Αυτό καθίσταται εφικτό χάρη σε μια αφαιρούμενη μπαταρία κάτω από το χώρο φόρτωσης. Εναλλακτικά, η μπαταρία έλξης μολύβδου 21,6 kWh μπορεί να φορτιστεί μέσω μιας διεπαφής στο πίσω μέρος. Ήδη από τότε στο όχημα: ένα σύστημα ανάκτησης, το οποίο ανακτά την ενέργεια πέδησης: Τεχνολογία με διορατικότητα!

Το ηλεκτρικό Bulli μπορεί να διανύσει έως και 85 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση. Ο ηλεκτροκινητήρας των 17 kW (23 hp) επιταχύνει το Transporter βάρους 2.170 κιλών σε μέγιστη ταχύτητα 70 χλμ/ώρα. Δεν είναι κατασκευασμένο για τη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας, αλλά αποτελεί μια αθόρυβη και χωρίς εκπομπές ρύπων λύση για την κυκλοφορία στην πόλη.

Από το T2 στο ID. Buzz: η ιδέα συνεχίζεται

Το T2 Elektro είναι ο πυρήνας μιας εξέλιξης που έχει οδηγήσει τους/τις μηχανικούς εδώ και γενιές: το ηλεκτρικό Bulli για μαζική παραγωγή. Όμως, για δεκαετίες, έλλειπε η κατάλληλη τεχνολογία μπαταριών. Σήμερα, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Και το ID Buzz φέρνει επιτέλους την ιδέα του τότε στο δρόμο σε μεγάλους αριθμούς.