A man is standing on a roof terrace on a hill, looking out over the skyline of a coastal town.

Νέα πρότυπα μέτρησης κατανάλωσης.

Νέα πρότυπα μέτρησης κατανάλωσης.

Το WLTP αναμορφώνει τη διαδικασία μέτρησης και δοκιμών των κατασκευαστών. Ακολουθεί επισκόπηση της νέας διαδικασίας.

Μεγαλύτερη σαφήνεια χάρη στο WLTP.

Πόσο καύσιμο καταναλώνει ένα όχημα; Η Volkswagen μπορεί να απαντήσει τώρα σε αυτό το ερώτημα με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια με το νέο και τυποποιημένο κύκλο οδήγησης WLTP. Ο νέος κύκλος για τη μέτρηση της κατανάλωσης καυσίμου αποτυπώνει πολύ καλύτερα τις πραγματικές συνθήκες. Από τον Σεπτέμβριο του 2017, έχει αντικαταστήσει το τρέχον πρότυπο NEDC.

Τι είναι το WLTP;

Illustration shows that the WLTP takes different driving situations, speeds and vehicle weights into account in order to provide realistic consumption figures.

Το WLTP συμβολίζει το Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure. Αυτή η παγκοσμίως εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμών για επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα αποτελεί μία νέα μέθοδο μέτρησης της κατανάλωσης. Η διαδικασία βασίζεται σε πραγματικά καταγεγραμμένα οδηγικά δεδομένα. Στο μέλλον, θα βοηθήσει στην προσομοίωση ρεαλιστικής οδήγησης υπό εργαστηριακές συνθήκες. Γι’ αυτό το WLTP δεν λαμβάνει υπόψη μόνο διάφορες καταστάσεις και ταχύτητες, αλλά και τις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού και κατηγορίες βάρους ενός οχήματος.

Γιατί WLTP;

Η κατανάλωση ενός οχήματος μπορεί να διαφέρει από τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Γι’ αυτό, η αξιοπιστία των αποτελεσμάτων του New European Driving Cycle (NEDC) ήταν ανέκαθεν υπό αμφισβήτηση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η πραγματική κατανάλωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ατομικό οδηγικό στυλ και τον εξοπλισμό του οχήματος. Ένα παράδειγμα είναι το αν ένα όχημα χρησιμοποιείται κυρίως σε πόλεις, επαρχιακούς δρόμους ή στον αυτοκινητόδρομο. Για να καλύψει αυτές τις διαφορές, το θεωρητικό πλαίσιο του NEDC έχει αναθεωρηθεί ώστε να εκφράζει ένα πιο δυναμικό οδηγικό προφίλ. Βασισμένο σε στατιστικές έρευνες και την ανάλυση προφίλ του μέσου χρήστη, αυτό το προφίλ έχει υψηλότερη επιτάχυνση, υψηλότερη μέση ταχύτητα και υψηλότερη τελική ταχύτητα. Αντί να συνδυάζεται η εικονική οδήγηση στην πόλη και εκτός πόλης, το όχημα δοκιμάζεται τώρα σε τέσσερα διαφορετικά φάσματα ταχυτήτων.

Οι τιμές καυσαερίων και κατανάλωσης που μετριούνται σύμφωνα με το WLTP πρέπει να ορίζονται για όλα τα νέα μοντέλα που λανσάρονται από την 1η Σεπτεμβρίου 2017. Αυτό ισχύει στην Ευρώπη και σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο.

Πιο κοντά στην πραγματική κατανάλωση: το WLTP αναθεωρεί τις τιμές κατανάλωσης.

--:--

Οι νέες τιμές κατανάλωσης ισχύουν απο τον Σεπτέμβριο του 2017. Αυτές υπολογίζονται βάσει του νέου προτύπου WLTP. Το WLTP συμβολίζει το Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure. Πρόκειται για μία παγκοσμίως τυποποιημένη διαδικασία δοκιμών για τον προσδιορισμό κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Βρείτε τί σημαίνει αυτό για εσάς και το Volkswagen σας.

NEDC and WLTP.

Η νέα διαδικασία δοκιμής έχει τροποποιημένο κύκλο οδήγησης και αυστηρότερες προδιαγραφές. Μεταξύ αυτών είναι μεγαλύτερη χρονική διάρκεια μετρήσεων και υψηλότερη μέγιστη ταχύτητα. Οι νέες αλλαγές με μια ματιά: 

Τέσσερα φάσματα ταχυτήτων μετριούνται στο δυναμόμετρο τυμπάνου μετά από μία κρύα εκκίνηση: έως 60, έως 80, έως 100 και πάνω από 130 km/h. Το όχημα φρενάρει και επιταχύνει επαναλαμβανόμενα μέσα σε αυτά τα πλαίσια. Επομένως η μέγιστη ταχύτητα είναι 10 km υψηλότερη σε σχέση με του NEDC. Επιπλέον, η μέση ταχύτητα των σχεδόν 47 km/h είναι επίσης πολύ υψηλότερη (προηγουμένως, περίπου 33 km/h). Μία θερμοκρασία 23°C ορίζεται για το θάλαμο δοκιμών. Με το παλιό καθεστώς, η απαιτούμενη θερμοκρασία στο NEDC ήταν 20-30° C. Ολόκληρος ο κύκλος  οδήγησης WLTP έχει διάρκεια περίπου 30 λεπτών. Αντίθετα, ο κύκλος NEDC απαιτούσε μόνο 20 λεπτά. Ο απόσταση έχει υπερδιπλασιαστεί στα 23 αντί των 11 km. Αντίθετα με το NEDC, το WLTP λαμβάνει υπόψη προαιρετικό εξοπλισμό και το τρόπο που επηρεάζει το βάρος, την αεροδυναμική και την κατανάλωση ενέργειας  (ρεύμα ηρεμίας). Προαιρετικός έξτρα εξοπλισμός που καταναλώνει ενέργεια όπως A/C ή θέρμανση καθισμάτων παραμένει ανενεργός κατά τη διαδικασία δοκιμών.

NEDC, WLTP και RDE: μία σύντομη σύγκριση.

Μεγαλύτερες αποστάσεις, μικρότεροι χρόνοι λειτουργίας στο ρελαντί: το WLTP θέτει υπό αμφισβήτηση τη διαδικασία δοκιμών για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 ενός οχήματος. Αυτές είναι οι διαφορές των κύκλων οδήγησης.

Επισκόπηση του NEDC.

Η τυποποιημένη διαδικασία NEDC ισχύει για όλα τα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Λανσαρίστηκε απο την Ευρωπαϊκή Ένωση το 1992 για τον προσδιορισμό της κατανάλωσης και τις ειδικές εκπομπές ρύπων κάθε οχήματος και την παροχή συγκρίσιμων δεδομένων. Ακολουθεί το πλαίσιο στο οποίο βασίζονται αυτές οι μετρήσεις.

Driving cycle diagram

Επισκόπηση του NEDC.

  • Η θερμοκρασία στο θάλαμο δοκιμών είναι 20-30°C.
  • Η απόσταση είναι 11 km.
  • Ο κύκλος διαρκεί 20 λεπτά.
  • Ο κύκλος αποτελείται από δύο φάσεις:
  • 13 λεπτά εικονική οδήγηση στην πόλη και 7 λεπτά εικονική οδήγηση εκτός πόλης.
  • Η μέση ταχύτητα είναι περίπου 33 km/h.
  • Η αναλογία ρελαντί είναι 25%.
  • Η τελική ταχύτητα είναι 120 km/h.
  • Τα σημεία αλλαγών σχέσεων για μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο είναι προσδιορισμένα με ακρίβεια.
  • Προαιρετικός έξτρα εξοπλισμός και A/C δεν λαμβάνονται υπόψη

Επισκόπηση του WLTP.

Το Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure ή WLTP είναι ένα παγκόσμιο πρότυπο για τη δοκιμή επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Απο την 1η Σεπτεμβρίου 2017, χρησιμοποιείται για την παροχή πιο ρεαλιστικών δεδομένων κατανάλωσης με πολύ πιο δυναμικές παραμέτρους δοκιμών. Ακολουθεί περιγραφή.

Driving cycle diagram

Επισκόπηση του WLTP.

  • Η θερμοκρασία στο θάλαμο δοκιμών είναι 23°C. 
  • Η απόσταση είναι 23 km.
  • Ο κύκλος διαρκεί 30 λεπτά.
  • Αποτελείται από τέσσερις φάσεις (χαμηλή, μεσαία, υψηλή, εξαιρετικά υψηλή).
  • Η μέση ταχύτητα είναι περίπου 47 km/h.
  • Η αναλογία ρελαντί είναι 13%.
  • Η τελική ταχύτητα είναι πάνω από 130 km/h.
  • Τα σημεία αλλαγών σχέσεων υπολογίζονται ατομικά, εκ των προτέρων για κάθε όχημα.
  • Το βάρος του οχήματος και ο προαιρετικός εξοπλισμός λαμβάνονται υπόψη ως παράμετροι στις δοκιμές.
  • Όλοι οι πιθανοί συνδυασμοί κινητήρων και κιβωτίων μετριούνται
--:--

Επισκόπηση RDE.

Εκτός από το WLTP, η διαδικασία δοκιμών RDE χρησιμοποιείται επίσης στην Ευρώπη από τον Σεπτέμβριο του 2017. Το RDE είναι τα αρχικά του Real Driving Emissions. Αντίθετα με το NEDC και το WLTP, οι μετρήσεις δοκιμών διεξάγονται σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας και όχι σε πίστα δοκιμών. Οι εκπομπές καυσαερίων (οξείδια του αζώτου και σωματιδίων/μικροσωματιδίων) που καταγράφονται κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην κυκλοφορία ονομάζονται πραγματικοί ρύποι.

Κατά τη διάρκεια της μέτρησης RDE, το όχημα οδηγείται σε ένα μίγμα διαδρομών, που αποτελείται από ένα τρίτο οδήγησης στην πόλη, ένα τρίτο σε επαρχιακό δρόμο και ένα τρίτο στον αυτοκινητόδρομο, με τυχαίες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, και τηρώντας ταυτόχρονα τον Γερμανικό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (StVO). Η δοκιμή προβλέπει μέση ταχύτητα μεταξύ 15 και 40km/h στην πόλη και μεταξύ 60 και 90 km/h σε επαρχιακούς δρόμους. Το όχημα μπορεί να κινείται με 145 km/h στον αυτοκινητόδρομο και για σύντομο διάστημα μέχρι 160 km/h.

Το όχημα είναι εξοπλισμένο με φορητό σύστημα μέτρησης ρύπων - Portable Emissions Measurement System (PEMS). Η συσκευή αυτή μετρά τους τοξικούς ρύπους (οξείδια του αζώτου και μονοξείδιο του άνθρακα). Η δοκιμή έχει διάρκεια 90 - 120 λεπτών. Η εξωτερική θερμοκρασία πρέπει να είναι μεταξύ -7 και +35°C, και το σύστημα κλιματισμού ανοιχτό.

Στόχοι της νέας διαδικασίας μέτρησης.

Ο κύκλος οδήγησης WLTP επαναπροσδιορίζει τις παραμέτρους δοκιμών για τον προσδιορισμό της κατανάλωσης και τις εκπομπές ρύπων. Τα πλεονεκτήματα με μια ματιά:

Ερωτήσεις και απαντήσεις.

Οι σημαντικότερες ερωτήσεις και απαντήσεις για τις νέες τιμές κατανάλωσης.