A white ID.3 1st from VW pulls up.

Το ξεκαθαρίζουμε: Έξι μύθοι γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα

Μικρή οδηγική απόλαυση, ελάχιστη αυτονομία, υπερβολική κατανάλωση ενέργειας; Υπάρχουν διάφοροι μύθοι και λανθασμένες εντυπώσεις γύρω από τα θέματα της ηλεκτροκίνησης και των ηλεκτρικών οχημάτων. Αναλύουμε έξι από αυτούς και παρουσιάζουμε τα αποτέλεσματα.

Μάθετε γιατί:
  • Τα ηλεκτρικά οχήματα και η κατανάλωσή τους δεν αποτελούν απειλή για το ελληνικό ηλεκτρικό δίκτυο.
  • Η χρήση υδρογόνου μπορεί να είναι σκόπιμη για παράδειγμα για φορτηγά και λεωφορεία για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, ενώ για τα επιβατικά αυτοκίνητα η ηλεκτροκίνηση είναι φθηνότερη.
  • Τα ηλεκτρικά οχήματα παρέχουν αμέσως την πλήρη ροπή τους και συνεπώς μεγάλη οδηγική απόλαυση.

Μύθος νο. 1: Η αυτονομία δεν επαρκεί για καθημερινή χρήση

Πολλά σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν εύκολα να καλύψουν αποστάσεις 250 χιλιομέτρων ή και περισσότερο. Τα καλύτερα παραδείγματα είναι τα μοντέλα ID. της Volkswagen, τα οποία ανταποκρίνονται σε πολλές απαιτήσεις με διαφορετικές χωρητικότητες μπαταριών.

Γραφικό που δείχνει τους διάφορους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την αυτονομία.

Μεγαλύτερες αποστάσεις είναι επίσης εύκολα εφικτές με ηλεκτρικά οχήματα, χάρη στους ολοένα και μικρότερους χρόνους φόρτισης. Αλλά: Πόσα χιλιόμετρα διανύετε πραγματικά κατά μέσο όρο κάθε μέρα; Πιθανώς σπάνια πάνω από 60. Και αν θέλετε να διανύσετε μεγαλύτερη απόσταση με το ID. σας ή να πάτε διακοπές, η υπηρεσία φόρτισης Volkswagen We Charge διαθέσιμη στην Ελλάδα και την Ευρώπη σας παρέχει ένα σταθερά αυξανόμενο δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης και σημείων ταχείας φόρτισης, όπου μπορείτε να εφοδιάσετε το ηλεκτρικό σας όχημα με επαρκή ενέργεια σε σύντομο χρονικό διάστημα. Διάφορες εφαρμογές σας δείχνουν ακριβώς πού βρίσκονται τα σημεία φόρτισης, καθώς και τον ευκολότερο τρόπο για να φτάσετε εκεί. Και χάρη στο Plug & Charge, η διαδικασία φόρτισης γίνεται πανεύκολη.

Συνοπτικά: Ακόμη και μεγαλύτερες διαδρομές είναι δυνατές με τα ηλεκτρικά οχήματα. Ο προγραμματισμός είναι το κλειδί, για παράδειγμα με τη χρήση του προγραμματιστή διαδρομής της Volkswagen. Και αυτό είναι που χρειάζεστε πριν από κάθε ταξίδι μεγάλης απόστασης - ακόμη και με οχήματα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Μύθος νο. 2: Τα οχήματα υδρογόνου θα φτάσουν στο μέλλον τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία

Σήμερα, το κόστος για τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο είναι υψηλότερο από εκείνο των οχημάτων που κινούνται με μπαταρία. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη σημαντικά καλύτερη απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων. Η απόδοση είναι 70% έως 80%, ενώ τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο χρησιμοποιούν μόνο το ήμισυ της ενέργειας για την πρόωση.

Ωστόσο, η κυψέλη καυσίμου έχει κάποια πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, θα επιτρέψει ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερο ανεφοδιασμό, γεγονός που θα ωφελήσει τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και ιδιαίτερα τα φορτηγά και τα λεωφορεία. Ωστόσο, η παραγωγή υδρογόνου απαιτεί επίσης σημαντική ποσότητα ανανεώσιμης ενέργειας και το δίκτυο ανεφοδιασμού είναι ακόμη σχετικά μικρό.

Η αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα είναι πολύ πιο εφικτή για τις μάζες.

Αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο η Volkswagen επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες και συνεχίζει προς το παρόν να διερευνά την τεχνολογία κυψελών καυσίμου.

Μύθος νο. 3: Τα ηλεκτρικά οχήματα παθαίνουν βλάβη σε μποτιλιαρίσματα

Απεικόνιση: Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν εύκολα να παραμείνουν σε μποτιλιάρισμα για αρκετές ώρες.

Για την ακρίβεια, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων είναι σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε ακόμη και μετά από αρκετές ώρες σε μποτιλιάρισμα, να έχετε επαρκή ενέργεια για να διανύσετε αρκετά χιλιόμετρα. Προϋπόθεση, βέβαια, είναι να μην έχετε ήδη ξεκινήσει με σχεδόν άδεια μπαταρία. Αλλά δεν θα πηγαίνατε κάπου, όπου αναμένεται κυκλοφοριακή συμφόρηση με σχεδόν άδειο ρεζερβουάρ, έτσι δεν είναι; Παρ' όλα αυτά, καλό είναι να είστε ενεργειακά αποδοτικοί στον δρόμο. Τον χειμώνα, για παράδειγμα, μπορείτε να ρυθμίσετε προσωρινά τη θέρμανση στη λειτουργία ανακυκλοφορίας αέρα. Με αυτόν τον τρόπο, το σύστημα χρειάζεται λιγότερη ενέργεια για να φέρει το εσωτερικό στην επιθυμητή θερμοκρασία.

Μύθος νο. 4: Η οδήγηση ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι διασκεδαστική

Βασικά, είναι θέμα ορισμού του τι είναι διασκεδαστικό και τι όχι. Όταν κάθεστε για πρώτη φορά σε ένα ηλεκτρικό όχημα, γνωρίζετε μια νέα ποιότητα οδήγησης. Σε αντίθεση με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, έχετε αμέσως στη διάθεσή σας σε κάθε περίπτωση πλήρη ροπή και, συνεπώς, γρήγορη επιτάχυνση. Με αυτοπεποίθηση, σχεδόν αθόρυβα, με φουτουριστικό ήχο, ελίσσεστε μέσα στην κίνηση της πόλης. Και με τα μοντέλα SUV - ακόμη περισσότερο με τις εκδόσεις τετρακίνησης GTX - μερικές φορές σε ήπιο έδαφος εκτός δρόμου. Σκεφτείτε στο πίσω μέρος του μυαλού σας ότι δεν εκπέμπετε CO2 αυτή τη στιγμή.

Επιλέγοντας την ηλεκτροκίνηση, συμβάλλετε αποφασιστικά στην απεξάρτηση από τον άνθρακα και στην επανάσταση των μεταφορών, σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο. Είστε, κατά κάποιον τρόπο μέρος μιας αποστολής κατά της κλιματικής αλλαγής που μπορεί να πετύχει μόνο συνολικά - και γι' αυτό η ηλεκτροκίνηση είναι τόσο διασκεδαστική!

Μύθος νο. 5: Τα ηλεκτρικά οχήματα και οι διακοπές με τροχόσπιτο είναι ασυμβίβαστα

Πολλά σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα είναι ικανά να ρυμουλκήσουν το βάρος ενός τροχόσπιτου χωρίς να πέφτουν πολύ γρήγορα στο κόκκινο εύρος της μπαταρίας. Έτσι, μπορείτε σίγουρα να πάτε διακοπές σε κάμπινγκ με ένα ηλεκτρικό όχημα εξοπλισμένο με σφαιρικό κοτσαδόρο. Τα μοντέλα ID. της σειράς GTX διαθέτουν ακόμη και προαιρετικό ηλεκτρικά αναδιπλούμενο βραχίονα ρυμούλκησης, με αυξημένη ικανότητα ρυμούλκησης. Χάρη στην τετρακίνηση με διπλό κινητήρα, είναι σχεδιασμένα για φορτία έως 3.090 κιλά (με φρένο). Επομένως, δεν υπάρχει τίποτα που να αντιτίθεται στο βιώσιμο κάμπινγκ με τα ID. Και για όσους δεν θέλουν να οδηγούν με ρυμουλκούμενο, το νέο ID. Buzz παρέχει αρκετό χώρο για τον πλήρη εξοπλισμό κάμπινγκ.

Μύθος αρ. 6: Δεν μπορείτε να πλύνετε το ηλεκτρικό όχημα σε πλυντήριο αυτοκινήτων

Το ερώτημα αν μπορείτε να οδηγήσετε ένα ηλεκτρικό όχημα μέσα από ένα πλυντήριο αυτοκινήτων τίθεται συχνά, ιδίως σε φόρουμ. Οι περισσότερες από τις απαντήσεις είναι κάπως υποτιμητικές, αλλά είναι μια εύλογη ερώτηση. Εξάλλου, πρέπει να προσέχετε για κάθε μορφή επαφής μεταξύ ηλεκτρισμού και νερού.

Ωστόσο, ένα ηλεκτρικό όχημα σε ένα πλυντήριο αυτοκινήτων δεν είναι το ίδιο με ένα σεσουάρ μαλλιών στην μπανιέρα. 

Όπως και τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το ηλεκτρονικό σύστημα και η μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος, προστατεύονται πολύ καλά από την υγρασία. Έτσι, μπορείτε να αισθάνεστε σίγουροι ότι μπορείτε να αφήσετε το σφουγγάρι σας και να κατευθυνθείτε στο πλησιέστερο πλυντήριο αυτοκινήτων, αν χρειαστεί.

Τα μοντέλα μας ID.

Test drive ή διαμόρφωση;
Ανακαλύψτε τα ID. Μοντέλα

The ID. models: ID.3, ID.4, ID.5 GTX and ID. Buzz.

Θέλετε να ρίξετε μια πιο προσεκτική ματιά στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μας ID.; Κανονίστε ένα test drive σε έναν Εξουσιοδοτημένο Έμπορο Volkswagen κοντά σας. Ή χρησιμοποιήστε τον online διαμορφωτή μας για να φτιάξετε τo ID. των ονείρων σας.