The ID. R Pikes Peak goes past rocks on the route

Πιο ψηλά, πιο γρήγορα, πιο ήσυχα.

Πιο ψηλά, πιο γρήγορα, πιο ήσυχα.

ID. R Pikes Peak. (Concept Car)

 

Τι μπορεί ουσιαστικά να κάνει το ηλεκτρικό σούπερ αυτοκίνητο αγώνων της Volkswagen που το καλοκαίρι του 2018 κέρδισε τους θρυλικούς ορεινούς αγώνες αυτοκινήτου στο Pikes Peak; Αρκετά ώστε να φτάσει στον προορισμό του σε υψόμετρο 4302 μέτρα σε χρόνο ρεκόρ.Με τεχνολογία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κινεί επίσης την οικογένεια ID.

1440 μέτρα ύψους, 156 στενές στροφές και 19,99 χιλιόμετρα σε 7.57,148 λεπτά: Μετά από 31 χρόνια απουσίας και οκτώ μήνες  ανάπτυξης, η Volkswagen έφερε τις επιδόσεις του ηλεκτρικού πρωτοτύπου ID. R Pikes Peak κυριολεκτικά στην κορυφή. Και μάλιστα στην κορυφή των Rocky Mountains – στο Race To The Clouds, τον πιο γνωστό αγώνα αυτοκινήτου του κόσμου. Οι κλασικοί αγώνες αυτοκινήτων στο Colorado είναι θρυλικοί. Ο συνεχώς μεταβαλλόμενος καιρός, οι θερμοκρασίες κάτω από μηδέν βαθμούς Κελσίου και το χαμηλό ποσοστό οξυγόνου του αέρα τους καθιστούν μια πραγματικά σκληρή δοκιμασία. 

The landscape of the Rocky Mountains
Εντυπωσιακό τοπίο, απαιτητικές διαδρομές: Το εντυπωσιακό ID. R Pikes Peak αντιμετωπίζει τις κλειστές στροφές στον αγώνα Race To The Clouds στο Κολοράντο.
Romain Dumas and his trophies

Και πραγματικά: Ενώ οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μπουκώνουν σε αυτό το υψόμετρο, ο αραιός αέρας δεν επηρεάζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η αδιαθεσία λόγω υψομέτρου απειλεί λοιπόν εδώ μόνο τον οδηγό. Αυτός ονομάζεται Romain Dumas, είναι 40 ετών, Γάλλος. Όταν το 1987 η Volkswagen έλαβε μέρος με ένα Golf στο Pikes Peak, ο Dumas ήταν τότε μικρό αγόρι με ένα μεγάλο όνειρο: τη Formula 1. Έγινε πράγματι οδηγός αγώνων. Και οδηγός εργοστασίου για την Porsche. Τρέχει σε Ράλι, συμμετέχει σε αγώνες Oldtimer και έχει κερδίσει ήδη οκτώ αγώνες 24 ωρών. Για παράδειγμα, στο Le Mans, στο Nürburgring και στο Spa-Francorchamps. Το 2016 πέτυχε μάλιστα τον τρίτο ταχύτερο χρόνο διαδρομής στην ιστορία 102 ετών του Pikes Peak. Παρ' όλα αυτά, ο Dumas τρέφει μεγάλο σεβασμό για το βουνό – ακόμη και τώρα. "Η χρήση ηλεκτρικών κινητήρων είναι μια πρόκληση", αναφέρει. Ως οδηγός πρέπει κανείς να αλλάξει όλο το στιλ του γιατί το αυτοκίνητο αντιδρά διαφορετικά. Ακριβώς όμως αυτό το έντονο συναίσθημα και οι ακραίες συνθήκες τον ενθουσίασαν – μέχρι σήμερα έχει κερδίσει τους κλασικούς αγώνες τρεις φορές. Επίσης τα κύπελλα από το Colorado είναι σχεδόν τα μοναδικά που φυλάει στο σπίτι του. Τα περισσότερα από τα άλλα τα έχει χαρίσει. Το ιστορικό ρεκόρ στο Pikes Peak θα του μείνει χαραγμένο στη μνήμη.

the interior of the ID. R Pikes Peak

Και μιλώντας για ιστορία το Pikes Peak είναι ο δεύτερος παλαιότερος αγώνας αυτοκινήτου που διοργανώνεται ακόμη στις ΗΠΑ. Όταν πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1916, διήρκεσε τρεις ημέρες και επιτρεπόταν να λάβει μέρος οποιοσδήποτε. Ο καθένας που κατείχε ένα ικανό για οδήγηση αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα. Αυτό οδήγησε εν μέρει σε παράξενες νίκες οχημάτων που έχουν κατασκευαστεί από ιδιώτες. Όπως το 1922, που κέρδισε ένα όχημα το οποίο είχε δημιουργηθεί από συναρμολόγηση εξαρτημάτων από παλιοσίδερα. Το όχημα βρίσκεται σήμερα στο μουσείο του Colorado Springs. Το 1953 επιτράπηκε για πρώτη φορά να αγωνιστούν αυτοκίνητα αγώνων. Οι θυγατρικές της Volkwagen, Porsche και Audi βρέθηκαν τα επόμενα χρόνια σε κορυφαίες θέσεις μέχρι που τώρα επανήλθε η ίδια η Volkwagen για να επιτύχει τη νίκη. 56 αυτοκίνητα και 27 μοτοσικλέτες συμμετείχαν αντίστοιχα σε έξι κατηγορίες – το ID. R Pikes Peak αγωνίστηκε στην κατηγορία "Unlimited". Μοναδική προϋπόθεση εδώ: Να υπάρχουν τέσσερις τροχοί. Ακούγεται σαν περιπέτεια. Και είναι. Διότι κατά τα άλλα επιτρέπονται τα πάντα ως προς την τεχνολογία και τον κινητήρα. Το ιδανικό πλαίσιο για τη δοκιμή σε ακραίες συνθήκες μελλοντικών τεχνολογιών όπως η ηλεκτροκίνηση.

Spectators at the edge of the track

Μια τέτοια σκληρή δοκιμασία στους αγώνες αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα απαιτητική: Σε αντίθεση με τα συνήθη αυτοκίνητα αγώνων εδώ δεν παίζει τον κύριο ρόλο η μέγιστη ισχύς.Αυτό που μετράει κυρίως είναι να βρεθεί η ιδανική ισορροπία – η ιδανική μέση οδός μεταξύ ταχύτητας και ικανότητας ελιγμών, πυκνότητας ισχύος και βάρους. Παρ' όλα αυτά το αυτοκίνητο είναι φυσικά γρήγορο: Τα 500 kW αντιστοιχούν σε 680 PS και επιτυγχάνουν σε 2,25 δευτερόλεπτα τα 100 km/h από το μηδές. Με ροπή στρέψης 650 Νιουτόμετρα. Μόλις λιγότερο από το 20 τοις εκατό της απαιτούμενης ενέργειας παράγεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Μάλιστα η ενέργεια πέδησης μπορεί εν μέρει να μετατραπεί σε ρεύμα και να τροφοδοτηθεί στις μπαταρίες – χάρη σε συσσωρευτές ιόντων λιθίου. Οι δυο ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν σε αυτήν την περίπτωση ως γεννήτριες.

Μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται επίσης στη μαζική παραγωγή. "Ευελπιστούμε για ερεθίσματα ώστε να αναπτύξουμε μελλοντικά μοντέλα", επιβεβαιώνει ο Welsch.

Ήδη από το 2020 η Volkswagen με την ID. οικογένεια θα φέρει στην αγορά μια πλήρη σειρά αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων μαζικής παραγωγής, ενώ περισσότερα από είκοσι θα ακολουθήσουν έως το 2025. Μια επιβεβαίωση δίνεται ήδη από τώρα με τις κορυφαίες επιδόσεις του ID. R Pikes Peak. Το επόμενο βουνό περιμένει για το επόμενο ρεκόρ.

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν:

I.D. VIZZION. Η ναυαρχίδα του στόλου του μέλλοντος.

MEB. Μία πλατφόρμα. Πολλά μοντέλα.

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν: