Επιστροφή στο μέλλον.
Οι απαρχές της ηλεκτροκίνησης Volkswagen.
Η ηλεκτροκίνηση υπάρχει πλέον στην καθημερινότητά μας. Παρ' όλα αυτά δεν γνωρίζουμε αρκετά για τις αρχές αυτής της τεχνολογίας. Για αυτόν τον λόγο, συναντήσαμε κάποιον ο οποίος την είχε ήδη φέρει πριν από 50 χρόνια στους δρόμους μας. Ο Δρ. Kalberlah, πρωτοπόρος από τις πρώτες ημέρες της ηλεκτροκίνησης.
Ηλεκτροχημικός και ειδικός στον τομέα της έρευνας μπαταριών.
- Εξόπλισε το βαν T2 με ηλεκτρική μπαταρία.
- Ανέπτυξε το πρώτο Golf με ηλεκτροκίνηση.
- Λανσάρισε τη δεκαετία του 80 το Golf I City-STROMer στη μικρή κατηγορία.
Όταν το 1970 η Volkswagen ίδρυσε το Ερευνητικό Κέντρο του μέλλοντος, το έργο του Kalberlah ήταν να αναπτύξει με την ομάδα του για την Volkswagen το πρώτο "σύστημα κίνησης του μέλλοντος". Ο ίδιος, ως ηλεκτροχημικός και ειδικός της έρευνας μπαταριών ταίριαζε ιδανικά στην εργασία, στην οποία το επίκεντρο ήταν η προώθηση της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης.
Ενώ όλοι οι άλλοι βρίσκονταν ακόμη στο στάδιο της έρευνας, ο πρωτοπόρος έκανε το πρώτο βήμα: Με τη δεκαμελή ομάδα του κατόρθωσε να αναπτύξει ένα σύστημα μπαταρίας. Πραγματοποίησε δοκιμές με επεξεργαστές για τον έλεγχο κινητήρων και μόλις δυο χρόνια αργότερα, έφερε το πρώτο όχημα στον δρόμο: το Τ2 Camper Van με ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Ίσως τώρα αναρωτιέστε για ποιο λόγο εργάζονταν ήδη από τη δεκαετία του 1970 σε ένα τέτοιο φιλόδοξο έργο; Η απάντηση είναι απλή: Τότε θεωρούσαν ότι τη δεκαετία του 1990 τα αποθέματα αργού πετρελαίου θα εξαντλούνταν. Γι' αυτό και στην Γερμανία υπήρξε μια κίνηση με το σύνθημα "Κυριακές χωρίς αυτοκίνητο".
Πληροφορίες
T2 Camper van με ηλεκτροκίνηση:
Μέγιστη ταχύτητα: 70 km/h
Αυτονομία: περίπου 70 χιλιόμετρα
Βάρος μπαταρίας από συσσωρευτές μολύβδου: 850 κιλά
Χρόνος φόρτισης: δέκα ώρες
Χαρακτηριστικά
Απόβαρο ηλεκτρικού T2 Camper van (1972): 2,2 τόνοι
Βάρος μπαταρίας του ηλεκτρικού βαν: 850 κιλά > Βαρύτερο από τον αντίστοιχο τότε σκαραβαίο
Βάρος αυτοκινήτου με μπαταρία: πάνω από 3 τόνους
Tο πρώτο VW βαν με ηλεκτροκίνηση.
Παρ' όλες τις προβλέψεις και τις ανησυχίες, η έλλειψη πετρελαίου δεν συνέβη. Παρόλα αυτά με το βαν Τ2 με ηλεκτροκίνηση γεννήθηκε το ιδανικό αυτοκίνητο για την πόλη: Με μία φόρτιση μπαταρίας διανύονταν περίπου 70 χιλιόμετρα, και η φόρτιση δεν αποτελούσε πρόβλημα. Με το καλώδιο φόρτισης, αυτό γινόταν άνετα μέσω οποιασδήποτε πρίζας 220 Volt. Επαναστατικές επιδόσεις. Μοναδικό μειονέκτημα: Το βάρος ενός τόνου του συστήματος κίνησης, έκανε την τακτική συντήρηση της μπαταρίας πραγματική πρόκληση. Η λύση ήταν μια τεχνική γρήγορης αλλαγής με την οποία η άδεια μπαταρία μπορούσε να αντικατασταθεί με μια γεμάτη μπαταρία.
Όμως υπήρχε και συνέχεια: Ο Kaberlah και η ομάδα του συνέχισαν να πειραματίζονται και να εργάζονται πυρετωδώς. Διότι πίστευαν στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Το 1976 ακολούθησε το πραγματικά πρώτο ηλεκτροκίνητο Golf. Και όταν το μουσείο σύγχρονης τέχνης στη Νέα Υόρκη διοργάνωσε το ίδιο έτος έναν διαγωνισμό για το ταξί του μέλλοντος, ο Kaberlah με το CityTaxi του – ένα ηλεκτρικό Transporter T2 με υβριδική κίνηση – έγινε διάσημος σε μια μόλις νύχτα. Και στη Γερμανία επίσης, μετά την επιστροφή του από τη Νέα Υόρκη απέκτησε μεγάλη φήμη ως "Πατέρας της ηλεκτροκίνησης".
“Ήμασταν περήφανοι για το ηλεκτρικό μας Transporter. Φαινόταν ότι είναι η ιδανική εναλλακτική για τη χρήση σε μικρές αποστάσεις: σε κοινοτικούς στόλους οχημάτων, ως όχημα εξυπηρέτησης ή για τοπικές παραδόσεις."
To μέλλον της αυτοκίνησης σε μικρή κλίμακα.
Ήδη το 1981, το Golf I City-STROMer μπήκε στο στάδιο παραγωγής. Ωστόσο, η πρώτη σειρά σχεδιάστηκε για δοκιμαστικούς σκοπούς. Ο ίδιος ο Kaberlah χρησιμοποιούσε το ηλεκτρικό Golf σχεδόν καθημερινά. Και κάτι η έλλειψη υγρών μπαταρίας στο ηλεκτρικό-υβριδικό αυτοκίνητο, κάτι η έλλειψη του σήματος καυσαερίων στην πινακίδα, έζησε ιστορίες με το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο που τον κάνουν και σήμερα να γελά.